Det finns några saker du bör veta innan du köper headset.
Tidligt och klart ljud:
Många tror att den övergripande röstkvalitet, tillsammans med nya framsteg inom teknik, har gradvis förbättrats. Faktiskt, med spridningen av mobiltelefonerna, IP-telefoni och andra variabler nätverk, har ljudkvaliteten blivit alltmer opålitlig.
Tillförlitlighet:
En annan viktig faktor för valet av headset är tillförlitlighet. Kontaktcenter är stressande miljö där agenter behöver bästa tillbehör. Headsetet bör alltid behandlas varsamt för längsta livslängd och högsta tillförlitlighet. Tillförlitlighet påverkar tillgänglighet, produktivitet, avkastning och dagliga driftskostnader.
Bekvämlighet:
Det är ingen hemlighet att komfort är avgörande för om du vill förbinda arbetsproduktivitet och arbetstillfredsställelse. Särskilda tillverkare av headset, bedriver forskning om det mänskliga örat. Resultatet är headset med överlägsen komfort-och förbättrad produktivitet som kommer med det.
Rätt tillverkare:
Att välja rätt världsledande tillverkare av headset innebär att välja rätt headsetet. Vi föreslår några världsledande tillverkare av headset: Plantronics, Nokia, Sennheiser, Sony Ericsson, Sony, AKG och Koss.
Vi kommer att skriva mer om tips och tricks och erfarenheter från inom olika områden bl.a mobiltillbehör (batteri laddare, batterier, mobilfodral, mobilskal, Bluetooth headset, minneskort), laptop tillbehör, iPod tillbehör, foto och video tillbehör, spelkonsol tillbehör.