Har du problem med att ringa eller att skicka ett textmeddelande? Du kan inte ansluta till Internet på din iPhone 5? Här är en “steg för steg” guide till att lösa dessa problem.
1. Kontrollera signalen
Kontrollera signalstyrkan genom att kontrollera statusfältet. Se till att iPhone 5 inte är i flygplansläge. För att stänga av flygplansläge, gå till Inställningar> Flygplansläge. Om du använder Wi-Fi, och du har problem med din Internet-anslutning, se till att du har mobil dataanslutning genom att kolla upp på skärmen, bredvid mobiloperatören (du bör se 3G, E eller O).
2. Sätt i SIM-kortet
3. Återställ nätverksinställningarna
Om båda dessa lösningar inte löser problemet, försök att återställa nätverksinställningarna. Gå till Inställningar> Allmänt> Återställ> Återställ nätverksinställningar
4. Kontrollera mobiloperatör
Kontakta din mobiloperatör för att kontrollera om det finns ett problem med tjänsten eller signalen. De bör kunna berätta för dig om du är i ett område med liten eller ingen täckning.
5. Återställa din iPhone
Att återställa iPhone kommer att leda till att alla inställningar återställs och alla data och media blir förlorade. Om möjligt, synkronisera dina data med iTunes innan du fortsätter.
Om du har några andra problem med din iPhone 5, kan du skicka den för reparation till MyTrendyPhone Sverige: https://www.mytrendyphone.se/shop/iphone-5-skaermbyte-andra-reparationer-169567c1.html